пʼятниця, 20 жовтня 2023 р.

План роботи МО

 План роботи

методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу  на 2023-2024 н.р.

Засідання № 1. Серпень

Інструктивно-методична нарада

Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2022-20232 навчальний рік та перспективи діяльності на 2023-2024 навчальний рік. 

Мета: проаналізувати стан викладання дисциплін природничо-математичного циклу в 2022-2023 навчальному році та визначити пріоритетні напрямки в роботі ШМО у поточному навчальному році

Питання для обговорення

Відповідальний

1

Аналіз роботи методичного об’єднання за 2022-2023 н.р.

Голова МО

Гилко Л.М

2

Вивчення нормативних документів про загальну освіту: методичні рекомендації щодо викладання у 2023-2024 н.р., лист з переліком навчальної літератури.

Відбір підручника  відповідно до модельних навчальних програм

 

·        інтегрований курс «Пізнаємо природу» для 5-6 класів (відповідно до обраної модельної програми)

·        «Географія»  6 клас (відповідно до обраної   модельної програми)

Голова МО

3

Обговорення індивідуальних проблемних тем учителів методоб’єднання.

Голова МО

4

Затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2023-2024 н.р.

Голова МО

Члени МО

5

Підготовка і проведення І етапу предметних олімпіад, конкурсах “Бобер”, “Левеня”, “Кенгуру”, “Колосок”,“Геліантус,

Інформація

6

Затвердження графіка проведення позакласних заходів з предметів природничо-математичного циклу

Члени МО

7

Адаптація учнів 5-х класів до навчання.  Особливості викладання навчальних предметів в 5 класі

Члени МО

8

Особливості викладання предмету«Географія»  6 клас та інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»(5-6 клас)

 

Члени МО

9

Самоосвітня діяльність вчителя природничих дисциплін

Члени МО

 

10

Аналіз навчальних програм і підручників для 5-6  предмету«Географія»  6 клас та інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»(5-6 клас)

 

Члени МО

11

Проаналізувати модельні навчальні програми:

 

·        інтегрований курс «Пізнаємо природу» для 5-6 класів

·        «Географія»  6 клас

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021)

Члени МО

Завдання членам ШМО

1.                Опрацювання нормативних документів:

-                     програм та основних вимог до викладання предметів природничо-математичного циклу;

-                     критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягненьучнів;

-                     вимог до ведення шкільної документації.

2.                Складання і затвердження календарно-тематичних планів

3.                Підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного циклу

4.                Складання планів роботи з обдарованими та слабовстигаючими учнями

5.                Підготовка учнів до районних олімпіад з навчальних дисциплін

6.                Поновлення правил ТБ в кабінетах з підвищеним рівнем небезпеки

7.                Підготувати матеріали для проведення шкільних олімпіад з предметів.

Засідання № 2

Засідання круглого столу

Тема: Шляхи впровадження наскрізних змістових ліній у викладанні предметів природничо-математичного циклу


№п/п

Питання для обговорення

Відповідальний

1

 

Форма роботи: обмін досвідом

«Впровадження наскрізного навчання з використанням міжпредметних зв’язків на засадах сталого розвитку як засобу формування наукового світогляду школярів»

Члени МО з досвіду роботи

2

Брейнстормінг «Вплив інноваційних технологій на особистість учня»

(обмін досвідом)

Члени МО

3

Педагогічне кафе «Креативність – хочу поділитись»

Члени МО

4

Планування тижня природничих наук

Голова МО

5

Обговорення та затвердження завдань шкільних олімпіад з предметів природничо-математичного циклу

Члени МО

6

Майстер-клас «Мій сучасний урок» (Презентація відкритих уроків)

Члени МО

 

Завдання членам МО

1.     Провести І етап учнівських олімпіад з базових дисциплін.

2.     Взяти участь у ІІ етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін.

3.     Взаємовідвідування уроків згідно плану.

4.     Розвивати на уроках творчі здібності учнів з метою їх успішної соціалізації

5.     Працювати з учнями, які мають початковий рівень знань для їх соціалізації в суспільстві. 

Засідання № 3 Січень.

Педагогічні обговорення

Тема: Шляхи вдосконалення роботи учителів щодо запровадження екологічного виховання як одного із способів виховання свідомості, відповідальності, соціальної адаптації.

Мета: Роль предметів природничо-математичного циклу у екологічному вихованні учнів.

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

Методичний тренінг «Інтернет-олімпіада як інструмент контролю і підвищення рівня знань учнів»

Члени МО

2

Мастер-клас Реалізація наскрізної змістової лінії Підприємливість та фінансова грамотність на уроках математики

Вчитель математики

3

Методичний банк” Огляд новинок методичної літератури

Члени МО

4

Обмін досвідом  «Елементи екологічної освіти на уроках фізики, хімії, інформатики, географії, математики»

Члени МО

5

Практичне заняття «Формування всебічно розвиненої особистості через любов до природи» (Виступ)

Вчитель біології

6

 Аналіз рівня успішності учнів з природничо-математичних дисциплін протягом І семестру 2023 року

Голова мо

 

Завдання членам МО

1.                Опрацювати інформаційні матеріали щодо ЗНО з математики, фізики, хімії, біології (науково-методичнийпосібник для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів ).

2.                Взаємовідвідуванняуроків та їханаліз

3.                Працювати над позитивним емоційним навантаженням уроків

4.                Працювати над впровадженням наскрізних ліній на уроках

5.                Використовувати в навчальному процесі елементи екологічної освіти як один із способів виховання свідомого ставлення учнів до збереження природи та власного здоров»я.


Засідання № 4. Березень.

Педагогічна майстерня

Тема: Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей  педагогів  як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей учнів.

Мета:

                   визначити особливості уроків із застосуванням інноваційних технологій;

                    розширити знання вчителів про способи, прийоми і форми навчання, що підвищують пізнавальний інтерес учнів;

                   проаналізувати методи оновлення навчального процесу.

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Майстер-клас «Реалізація наскрізних ліній у викладанні математики через систему задач»

Вчитель математики

2

Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що  реалізуються в шкільному курсі інформатики.

Вчитель інформатики

 

3

Тренінг (практичне заняття  з педагогами) на тему: «Банк інновацій».

Члени  МО

 

4

Дискусія: " Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей педагогів як засіб підвищення компетентностей"

Члени  МО

 

5

Особливості методики уроків із застосуванням компетентністного підходу в освітньому процесі НУШ.

Вчитель географії та біології

 

6

ЕдЕра – сучасний освітній проект

-         Професійне самовдосконалення учителя

-         Он-лайн курси. Перегляд відео, реєстрація.

Участь в освітніх проектах.

Голова  МО

 

7

Обмін досвідом «Позитивні та негативні сторони дистанційного навчання»

Члени  МО

 

8

Самоосвіта – час для себе. Підбірка онлайн платформ для самоосвіти.

Члени  МО

9

Аналіз результатів шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного циклу.

Члени  МО

10

Робота педагогів з підготовки учнів до НМТ

Члени МО

Завдання членам МО

1.     Використовувати в навчальному процесі новітехнології навчання та активні форми тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня, підвищення ефективності і якості освіти.

2.     Приділяти належну увагу мотивації освітньої діяльності учнів.

3.     Використовувати краєзнавчий підхід у викладанні навчальних предметів.

4.     Взаємовідвідування уроків та їх аналіз. 

Засідання №5 Травень.

Інформаційна скринька

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023-2024 н.р..

Мета:проаналізувати роботу шкільного методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023-2024 навчальний рік та окреслити завдання на 2024-2025 навчальний рік,  заслухати творчі звіти вчителів з питань самоосвіти

№ п/п

Змістроботи

Відповідальні.

 

 

 

1

Аналіз результатів контрольних зрізів знаньучнів, їхучастів олімпіадах, всеукраїнських та міжнародних конкурсах

Голова МО

2

Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу за 2023-2024 н.р.

Голова МО

 

3

 

Панорама ідей. Пропозиції щодо планування та форм роботи методичного об’єднання на 2024/2025 навчальний рік

Члени ШМО

 

4

Вернісаж інноваційних ідей

«Як навчити учнів використовувати знання та уміння, отримані на уроках «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» , інтегрований курс «Пізнаємо природу» для 5-6 класів  у життєвих ситуаціях (з досвіду роботи)», «Географія» 6 клас

Вчителі предметники

 

 

 

Завдання членам МО

1.     Оформлення екзаменаційної документації

2.     Консультації з предметів, що виносяться на ДПА

3.     Опрацювання фахової літератури

4.     Проведення контрольних робіт за 2023-2024 навчальний рік.