пʼятниця, 8 вересня 2023 р.

План роботи МО

 План роботи
методичного об'єднання 
вчителів початкових класів
2023-2024 н. рік

Серпень

Дата _________________________ 

1 засідання

Тема: Освіта України в умовах дії  воєнного стану

Виклики теперішнього часу  потребують нової освітньої парадигми, орієнтованої на наше майбутнє.

Гордон Драйвен, Джаннет Вос

Форма проведення: педагогічне коло

Мета:

-                     вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової  школи;

-                     затвердити  план   роботи  на  2023-2024 н. р.;

-                     розглянути  методичні  рекомендації  щодо  проведення  Першого   уроку-2023;

-                     проаналізувати  навчальні  програми, підручники, зошити, календарні плани, свідоцтва досягнень та ведення класного журналу.

 

№ з/п

Зміст роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

1.

Обговорення  та затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2023-2024 навчальний рік.

Обговорення

Керівник МО, члени МО

 

2.

Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально-виховного процесу,  ведення класної документації.

Актуальний  інструктаж:

-                     Лист МОН України 1/12186-23 від 16.08.2023 р. «Про організацію 2023-2024 н.р. в закладах загальної середньої освіти».

-                     Лист МОН України «Щодо проведення Всеукраїнського уроку з підтримки психічного здоров’я у закладах середньої освіти».

-                     Лист МОН України «Щодо проведення Першого уроку».

-                     Наказ МОН України від 13.07.2021 р. № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти».

-                     Наказ МОН України від 12.08.2022 р. № 743 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України».

-                     Обговорення свідоцтв

досягнень для учнів 1-4 класів, записи підсумкового  оцінювання у класному журналі.

-                     Як проводити «коригувальне навчання» на початку року – методичні рекомендації МОН. Вхідні діагностувальні роботи.

Обговорення за круглим столом

Керівник МО,

члени МО

 

3.

Обговорення затверджених МОН України Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року.

Обговорення за круглим столом

Керівник МО

 

4.

Організація ефективного і безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану.

Обговорення

ЗНВР

 

5.

Організація самоосвіти вчителів,  затвердження науково-методичних   проблем.

Обговорення

Керівник МО, члени МО

 

6.

Розгляд засобів навчання під час дистанційного навчання. Розроблення пам’ятки «Навчаю дистанційно».

Практикум

Члени МО

 

Завдання  членам   методоб’єднання:

-                     опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники,

зошити   та  посібники    для   початкової   школи;

-                     опрацювати план заходів щодо реалізації Концепції національно-

патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року;

-                     проаналізувати  вимоги  Державного  стандарту, завдань  навчальних 

програм;

-                     постійно працювати над удосконаленням навчально-виховного процесу

в період дистанційної (змішаної) форми організації навчання;

-                     підтримувати постійний зв'язок з батьками та здобувачами освіти,

надавати їм психологічну підтримку, надавати консультації щодо питань освітнього процесу;

-                     дотримуватися методичних   рекомендацій   щодо   проведення 

Першого   уроку-2023;

-                     поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками,

дидактичними  іграми,  роздатковим   матеріалом, а також електронним дидактичним матеріалом, презентаціями;

-                     працювати  над затвердженими методичними темами (проблемами);

Листопад

Дата _________________________ 

2 засідання

Тема: Цифровий калейдоскоп

«Як навчатися офлайн або онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»

В умовах промислової революції та швидкості революції інформаційної вчителі та освітні заклади є важливими,

оскільки мають підготувати майбутнє покоління до змін. 

Форма проведення: педагогічні гостини

Мета:

- розширити знання педагогів щодо дистанційного та змішаного навчання в умовах воєнного стану;

- сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;

- удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі, ознайомитися з онлайн-платформами для використання під час дистанційного навчання;

-   обмінятися досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного навчання в початковій школі;

- виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

 

з/п

Зміст  роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

1.

 

 Цифровий калейдоскоп. «Електронні освітні ресурси для Нової української школи»

Педагогічний консиліум

 

 

Члени МО

 

2.

Методичний лекторій. «Умови ефективної організації дистанційного та змішаного навчання в НУШ. Види робіт та онлайн-сервіси».

Коло ідей

Члени МО

 

3.

 

 Практикум. «Застосування

сервісів Google у професійній діяльності вчителя. Створення персонального сайту вчителя».

Майстер-клас

 

 

Члени МО

 

 

 

4.

Виступ-доповідь. Цікавинки із методичної скриньки «Організація діагностики та контролю знань засобами комп’ютерного тестування у синхронному режимі».

Коло ідей

 

 

 

Члени МО

 

 

5.

 

Особливості адаптації першокласників.

Доповідь

 

Єлінек Л. В., вчитель

1 класу

 

6.

 

Новини   з  тематики курсів, вебінарів, конференцій.

Бесіда-інтерв’ю

Члени МО

 

 

Завдання  членам   методоб’єднання:

-                     займатися самоосвітньою діяльністю;

-                     освоїти нові  платформи та можливості дистанційних уроків;

-                     підготуватися до обміну досвідом «Онлайн-сервіси під час дистанційного та змішаного навчання»

Січень

Дата _________________________

3 засідання

Тема: Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення»

Як без крил птахам бува годі полетіти,

так і людям без наук також не зажити.

Мануїл Козачинський

Форма проведення: педагогічне коло

Мета:

-                     розширити знання вчителів про аудит, як одну зі складових якісної освіти;

-                     опрацювати нове положення про атестацію педагогічних працівників  (наказ МОН України від 09.09. 2022 № 805), який набув чинності з 1 вересня 2023 р.;

-                     підвищити  професійну компетентність учителів.

№ з/п

Зміст  роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

1.

Круглий стіл «Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи».

Доповідь

 

Керівник МО

 

2.

 «Інституційний аудит невід’ємна складова якісної школи».

Доповідь

 

ЗДНВР

 

3.

 

Атестація педагогічних працівників. Постійне підвищення професійного

рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

Доповідь

Члени МО

 

 

4.

Як створити шкільний простір, що мотивуватиме учнів навчатися?

Педагогічний консиліум

Члени МО

 

5.

 

Інклюзія партнерства: особливості організації інклюзивного середовища.

Обговорення

за круглим столом

 

Члени МО

 

6.

 

Розвиток та формування творчої особистості в умовах НУШ через використання новітніх форм і методів навчання молодших школярів.

 

Коло ідей

 

 


Учителі 1-4 класів

 

 

7.

 

Новини   з  тематики курсів, вебінарів, конференцій.

Обмін досвідом

Члени МО

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

-                     організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських

конкурсах  “Соняшник”, “Кенгуру”, інтернет-олімпіадах “На урок”, “Всеосвіта”, конкурс знавців української мови імені Петра Яцика, обласних та районних  конкурсах;

-                     вчителям, що  атестуються, підготуватися   до  проведення   творчого 

звіту;

-                     провести бесіду з батьками про безпеку дітей в інтернеті;

-                     займатися самоосвітньою діяльністю;

-                     вивчити «Положення про ДПА для учнів загальної середньої освіти»,

підготуватися до обговорення.

Березень

Дата _________________________

4 засідання

Тема: Інноваційні технології. Доцільність та практичне застосування у освітній діяльності»

Безумство — діяти по-старому

і чекати на нові результати.

А. Енштейн 

Форма проведення: методичні посиденьки

Мета:

- ознайомитися із сучасними сервісами для створення стильних та сучасних презентацій, вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку;

- розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження інноваційних технологій;

- обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах;

- поділитися досвідом щодо використання нестандартних форм навчання НУШ;

- профілактика емоційного вигорання педагогів. 

 

№ з/п

Зміст роботи

Форма

проведення

 

Відповідальні

 

Примітка

1.

Панорама роздумів. Інноваційні технології  на уроках у початкових класах. Модель сучасного уроку.

Доповідь

Керівник МО,

 

2.

З досвіду роботи. Використання інтернет-сервісів  для створення навчальних відеоуроків.

Практичне заняття

Члени МО

 

3.

Обмін досвідом. Організація візуального контенту для учнів початкових класів за допомогою технологій штучного інтелекту.

Практичне заняття

Керівник МО,

Члени МО

 

4.

Майстер-клас. Практикум для вчителів: створюємо інтелект-карти.

Практичне     заняття

Члени МО

 

5.

Профілактика емоційного вигорання педагогів.

Міні-тренінг

ЗДНВР

 

6.

Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі.

Круглий стіл

Керівник МО

 

 

7.

Взаємодія закладу освіти/батьків у сфері захисту прав дітей в умовах війни. Психологічна допомога дітям ВПО.

Коло думок

Керівник МО, члени МО

 

Завдання членам методоб’єднання: 

- вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;

- спланувати тематику самоосвіти на 2024 рік;

- активно використовувати основні інструменти для ефективної дистанційної роботи;

- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес  до  самовдосконалення та самоосвіти.

Травень

Дата _________________________ 

5 засідання

Тема: Технології компетентнісного навчання відповідно до освітньої програми закладу освіти

Важко переоцінити роль справжнього педагога.

Він не лише і не стільки джерело інформації,

скільки духовна опора дитини, її реальний ідеал.

Микола Амосов

Форма проведення: методичний  аукціон

Мета:

-                     обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній  процес

інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів;

-                     критичне мислення молодших школярів на уроках;

-                     сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх

теоретичну, методичну, практичну компетентність;

-                     удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі;

-                     виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

№ з/п

Зміст  роботи

Форма

проведення

 

Відповідальні

 

Примітка

1.

Компетентнісний підхід як система інновацій: актуальні питання та виклики.

Атака думок

 

Керівник МО

 

 

2.

Моделювання структури уроку у контексті компетентнісного підходу

Методична

панорама

 

Члени МО

 

3.

Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання молодших школярів.

Скриня думок

Керівник МО

 

4.

Навчання через проєктну діяльність – формування цілісної картини світу.

Панорама ідей

Керівник МО,

Члени МО

 

5.

З досвіду роботи. Підготовка та проведення уроку математики в системі компетентнісного навчання.

Коло думок

Керівник МО,

Члени МО

 

6.

Національно-патріотичне виховання здобувачів освіти як одне із важливих повсякденних завдань щодо виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.

Практикум

Керівник МО

 

Завдання   членам  методоб’єднання: 

- підготувати звіт “Мої  досягнення та творчі напрацювання”;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний 2024-2025 навчальний рік;

- провести опитування серед учнів та батьків щодо самоосвіти закладу.

Червень

Дата _________________________

6 засідання

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 н.р.

Учітеся, брати мої, думайте, читайте.

Тарас Шевченко

Форма проведення: методичний  марафон

Мета:  

-                     підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових 

класів за 2023-2024 навчальний рік;

-                     заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання;

-                     скласти перспективний план роботи методичного об’єднання на

наступний 2024-2025 навчальний рік.

№ з/п

Зміст роботи

Форма

проведення

Відповідальні


Примітка

1.

Підбиття  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік

Панорама методичних досягнень

Керівник МО

 

2.

Окремі питання завершення 2023-2024 навчального року згідно з методичними рекомендаціями.

Обговорення

Керівник МО

 

3.

Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів  1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів

Обговорення педагогічних досягнень

Члени МО

 

4.

Діагностика організації виховної діяльності

Звіт

ЗДНВР

 

5.

Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік

Панорама ідей

Керівник МО
Члени МО

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

-                     систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з

питань підвищення   професійної  майстерності та рівня навчальних досягнень учнів;

-                     продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;

-                     слідкувати за новинками методичної літератури;

-                     постійно займатись самоосвітою.