План роботи
методичного об'єднання
вчителів початкових класів
2023-2024 н. рік
Серпень
Дата
_________________________
1 засідання
Тема: Освіта України
в умовах дії воєнного стану
Виклики теперішнього часу потребують нової освітньої парадигми,
орієнтованої на наше майбутнє.
Гордон Драйвен, Джаннет Вос
Форма
проведення: педагогічне коло
Мета:
-
вивчити основні нормативні документи, що регламентують
функціонування початкової школи;
-
затвердити
план роботи на 2023-2024
н. р.;
-
розглянути
методичні рекомендації щодо
проведення Першого уроку-2023;
-
проаналізувати
навчальні програми, підручники,
зошити, календарні плани, свідоцтва досягнень та ведення класного журналу.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Обговорення та
затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2023-2024
навчальний рік. |
Обговорення |
Керівник МО,
члени МО |
|
2. |
Актуальний інструктаж: - Лист МОН України 1/12186-23 від 16.08.2023 р. «Про організацію 2023-2024 н.р. в закладах загальної середньої освіти». - Лист МОН України «Щодо проведення Всеукраїнського уроку з підтримки психічного здоров’я у закладах середньої освіти». -
Лист МОН України «Щодо проведення Першого уроку». -
Наказ МОН України від 13.07.2021 р. № 813 «Про
затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання
учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти». -
Наказ МОН України від 12.08.2022 р. № 743 «Про
затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 та 3-4 класів
закладів загальної середньої освіти та визнання такими, що втратили чинність,
деяких наказів Міністерства освіти і науки України». -
Обговорення свідоцтв досягнень для учнів 1-4 класів, записи
підсумкового оцінювання у класному
журналі. -
Як проводити «коригувальне навчання» на початку року –
методичні рекомендації МОН. Вхідні діагностувальні роботи. |
Обговорення за
круглим столом |
Керівник МО, члени МО |
|
3. |
Обговорення затверджених МОН України Заходів щодо
реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти
України до 2025 року. |
Обговорення за
круглим столом |
Керівник МО |
|
4. |
Організація ефективного і безпечного освітнього
середовища в умовах воєнного стану. |
Обговорення |
ЗНВР |
|
5. |
Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем. |
Обговорення |
Керівник МО, члени
МО |
|
6. |
Розгляд засобів навчання під час дистанційного
навчання. Розроблення пам’ятки «Навчаю дистанційно». |
Практикум |
Члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
-
опрацювати інструктивно-методичні листи, програми,
підручники,
зошити та посібники
для початкової школи;
-
опрацювати план заходів щодо реалізації Концепції
національно-
патріотичного виховання в системі освіти України до 2025
року;
-
проаналізувати
вимоги Державного стандарту, завдань навчальних
програм;
-
постійно працювати над удосконаленням навчально-виховного
процесу
в період дистанційної (змішаної) форми організації
навчання;
-
підтримувати постійний зв'язок з батьками та здобувачами
освіти,
надавати їм психологічну підтримку, надавати консультації
щодо питань освітнього процесу;
-
дотримуватися методичних
рекомендацій щодо проведення
Першого уроку-2023;
-
поповнити
свій робочий кабінет
новими наочними посібниками,
дидактичними
іграми, роздатковим матеріалом, а також електронним дидактичним
матеріалом, презентаціями;
- працювати над затвердженими методичними темами (проблемами);
Листопад
Дата
_________________________
2 засідання
Тема: Цифровий калейдоскоп
«Як навчатися офлайн або онлайн і дбати про безпеку усіх учасників
освітнього процесу?»
В умовах промислової революції та
швидкості революції інформаційної вчителі та освітні заклади є важливими,
оскільки мають підготувати
майбутнє покоління до змін.
Форма проведення: педагогічні гостини
Мета:
- розширити знання педагогів щодо дистанційного та
змішаного навчання в умовах воєнного стану;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів,
підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність;
- удосконалювати
освітній процес у
початковій школі, ознайомитися з
онлайн-платформами для використання під час дистанційного навчання;
- обмінятися
досвідом щодо впровадження в навчально-виховному процесі технологій дистанційного
навчання в початковій школі;
- виховувати інтерес
до самовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Цифровий калейдоскоп. «Електронні освітні ресурси для Нової української школи» |
Педагогічний
консиліум |
Члени МО |
|
2. |
Методичний лекторій. «Умови ефективної організації дистанційного та змішаного навчання в НУШ. Види робіт та онлайн-сервіси». |
Коло ідей |
Члени МО |
|
3. |
Практикум. «Застосування
сервісів Google у професійній діяльності вчителя.
Створення персонального сайту вчителя». |
Майстер-клас |
Члени МО |
|
4. |
Виступ-доповідь. Цікавинки із методичної скриньки «Організація діагностики
та контролю знань засобами комп’ютерного тестування у синхронному режимі».
|
Коло ідей |
Члени МО |
|
5. |
Особливості адаптації першокласників. |
Доповідь |
Єлінек Л. В.,
вчитель 1 класу |
|
6. |
Новини з
тематики курсів, вебінарів, конференцій. |
Бесіда-інтерв’ю |
Члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
-
займатися самоосвітньою діяльністю;
-
освоїти нові платформи
та можливості дистанційних уроків;
- підготуватися до обміну досвідом «Онлайн-сервіси під час дистанційного та змішаного навчання»
Січень
Дата _________________________
3 засідання
Тема: Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення»
Як без крил птахам бува
годі полетіти,
так і людям без наук
також не зажити.
Мануїл Козачинський
Форма
проведення: педагогічне коло
Мета:
-
розширити знання
вчителів про аудит, як одну зі складових якісної освіти;
-
опрацювати нове
положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН України від 09.09. 2022 № 805),
який набув чинності з 1 вересня 2023 р.;
- підвищити професійну компетентність учителів.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Круглий стіл «Сучасний учитель
як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи». |
Доповідь |
Керівник МО |
|
2. |
«Інституційний аудит
– невід’ємна складова якісної школи». |
Доповідь |
ЗДНВР |
|
3. |
Атестація педагогічних працівників. Постійне підвищення
професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних
працівників. |
Доповідь |
Члени МО |
|
4. |
Як створити шкільний простір, що мотивуватиме учнів
навчатися? |
Педагогічний
консиліум |
Члени МО |
|
5. |
Інклюзія партнерства: особливості організації інклюзивного середовища. |
Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
|
6. |
Розвиток та формування творчої особистості в умовах НУШ
через використання новітніх форм і методів навчання молодших школярів. |
Коло ідей |
|
|
7. |
Новини з тематики курсів, вебінарів, конференцій. |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
-
організувати активну участь молодших школярів у
Всеукраїнських
конкурсах
“Соняшник”, “Кенгуру”, інтернет-олімпіадах “На урок”, “Всеосвіта”,
конкурс знавців української мови імені Петра Яцика, обласних та районних конкурсах;
-
вчителям, що
атестуються, підготуватися
до проведення творчого
звіту;
-
провести бесіду з батьками про безпеку дітей в інтернеті;
-
займатися самоосвітньою діяльністю;
-
вивчити «Положення про ДПА для учнів загальної середньої
освіти»,
підготуватися до обговорення.
Березень
Дата _________________________
4 засідання
Тема: Інноваційні
технології. Доцільність та практичне застосування у освітній
діяльності»
Безумство — діяти по-старому
і чекати на нові результати.
А. Енштейн
Форма
проведення: методичні посиденьки
Мета:
- ознайомитися із сучасними сервісами для створення
стильних та сучасних презентацій, вимогами, проблемами, шляхами удосконалення
сучасного уроку;
- розширити
знання педагогів щодо
запровадження інноваційних технологій;
- обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х
класах;
- поділитися досвідом щодо використання нестандартних
форм навчання НУШ;
- профілактика емоційного вигорання педагогів.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Панорама роздумів. Інноваційні
технології на уроках у початкових
класах. Модель сучасного уроку. |
Доповідь |
Керівник МО, |
|
2. |
З досвіду роботи. Використання інтернет-сервісів для створення навчальних відеоуроків. |
Практичне заняття |
Члени МО |
|
3. |
Обмін досвідом. Організація
візуального контенту для учнів початкових класів за допомогою технологій
штучного інтелекту. |
Практичне заняття |
Керівник МО, Члени МО |
|
4. |
Майстер-клас. Практикум для вчителів:
створюємо інтелект-карти. |
Практичне заняття |
Члени МО |
|
5. |
Профілактика емоційного вигорання педагогів. |
Міні-тренінг |
ЗДНВР |
|
6. |
Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової
атестації в 4 класі. |
Круглий стіл |
Керівник МО |
|
7. |
Взаємодія закладу освіти/батьків у сфері захисту прав
дітей в умовах війни. Психологічна допомога дітям ВПО. |
Коло думок |
Керівник МО,
члени МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про
Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;
- спланувати тематику самоосвіти на 2024 рік;
- активно використовувати основні інструменти для ефективної
дистанційної роботи;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення та самоосвіти.
Травень
Дата _________________________
5 засідання
Тема:
Технології компетентнісного навчання відповідно до освітньої програми закладу
освіти
Важко переоцінити роль справжнього
педагога.
Він не лише і не стільки джерело
інформації,
скільки духовна опора дитини, її реальний
ідеал.
Микола Амосов
Форма
проведення: методичний
аукціон
Мета:
-
обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес
інтерактивних
форм організації навчальної діяльності молодших школярів;
-
критичне мислення молодших школярів на уроках;
-
сприяти розвитку творчої активності педагогів,
підвищувати їх
теоретичну,
методичну, практичну компетентність;
-
удосконалювати
освітній процес у
початковій школі;
- виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. |
Компетентнісний
підхід як система інновацій: актуальні питання та виклики. |
Атака думок |
Керівник МО |
|
2. |
Моделювання
структури уроку у контексті компетентнісного підходу |
Методична панорама |
Члени МО |
|
3. |
Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання молодших школярів. |
Скриня думок |
Керівник МО |
|
4. |
Навчання через
проєктну діяльність – формування цілісної картини світу. |
Панорама ідей |
Керівник МО, Члени МО |
|
5. |
З досвіду роботи. Підготовка та проведення уроку
математики в системі компетентнісного навчання. |
Коло думок |
Керівник МО, Члени МО |
|
6. |
Практикум |
Керівник МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
- підготувати звіт “Мої
досягнення та творчі напрацювання”;
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на
наступний 2024-2025 навчальний рік;
- провести опитування серед учнів та батьків щодо самоосвіти закладу.
Червень
Дата _________________________
6 засідання
Тема:
Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 н.р.
Учітеся, брати мої, думайте, читайте.
Тарас Шевченко
Форма
проведення: методичний
марафон
-
підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі
початкових
класів за
2023-2024 навчальний рік;
-
заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки,
напрацювання;
-
скласти перспективний план роботи методичного об’єднання
на
наступний 2024-2025
навчальний рік.
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
|
1. |
Панорама
методичних досягнень |
Керівник МО |
|
|
2. |
Окремі питання завершення 2023-2024 навчального року
згідно з методичними рекомендаціями. |
Обговорення |
Керівник МО |
|
3. |
Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів |
Обговорення
педагогічних досягнень |
Члени МО |
|
4. |
Діагностика організації виховної діяльності |
Звіт |
ЗДНВР |
|
5. |
Складання перспективного плану роботи методичного
об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік |
Панорама ідей |
Керівник МО |
|
Завдання членам методоб’єднання:
-
систематично працювати над вдосконаленням методичної
роботи з
питань підвищення
професійної майстерності та рівня
навчальних досягнень учнів;
-
продумати оформлення освітнього середовища на новий
навчальний рік;
-
слідкувати за новинками методичної літератури;
- постійно займатись самоосвітою.