Діти допитливі, з гострим розумом,
у разі правильного виховання стають великими людьми.
Коменський Я.А.
Організаційно-виховну роботу з учнями в гімназії виконує педагог-організатор Лариса Всеволодівна Петченко.
Виховна робота в гімназії – це цілісний організм, який сприяє духовному вихованню, самовираженню особистості кожного учня.
МЕТА ВИХОВНОЇ РОБОТИ НАШОЇ ГІМНАЗІЇ
- Виховання самодостатньої особистості, громадянина України через систему національно-патріотичного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей; виховання в підростаючого покоління духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини, відновлення і вшанування національної пам’яті; формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки — Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь; забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей, набуття дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення.
- Забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, єдність фізичного, духовного та інтелектуального розвитку особистості, формування цілісного сприйняття світу і людини в гармонії з навколишнім середовищем і з собою.
- Розвиток творчого потенціалу кожної дитини, реалізація її нахилів і здібностей в різноманітних сферах діяльності та спілкування.
- Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я, формування засад здорового способу життя.
- Профілактика соціально небезпечних хвороб та негативних явищ в молодіжному середовищі.
- Профілактика правопорушень учнів та превентивне виховання.
- Профілактика дитячого та дорожньо-транспортного травматизму.
- Протипожежна робота в гімназії.
ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ НА НАВЧАЛЬНИЙ РІК
- Створювати умови для популяризації серед учнів кращих здобутків національної культурної і духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу.
- Сприяти розвитку в учнів активної громадянської позиції та сприяти становленню громадянина-патріота України.
- Створювати умови для формування інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості.
- Плекати розвиток емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери учнів на основі української мови; через мовне посередництво долучати школярів до національної історії.
- Продовжувати роботу з пропаганди здорового способу життя учнів як одну зі складових загальнокультурної компетенції.
- Створювати комфортні умови для самовизначення, самовдосконалення, самореалізації особистості.
- Активізувати співпрацю педагогічного колективу з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування у дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві.
- Проводити інформаційно-просвітницьку роботу з батьками, спрямовану на формування толерантності, поваги до культури, історії, мови, звичаїв та традицій як українців так і представників різних національностей.
ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
- Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
- Ціннісне ставлення до себе.
- Ціннісне ставлення до праці та природи.
- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
ВИХОВНА РОБОТА БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЬ ЗА НАСТУПНИМИ НАПРЯМКАМИ:
- робота з соціального захисту учнів;
- національно-патріотичне виховання;
- морально-етичне виховання;
- превентивне виховання; робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх;
- робота з охорони життя і здоров’я учнів;
- громадянське виховання;
- трудове виховання та профорієнтація;
- художньо-естетичне виховання;
- екологічне виховання;
- формування здорового способу життя;
- учнівське самоврядування;
а також:
- запобігання насильству в сім’ї;
- запобігання насильству в дитячому середовищі;
- запобігання ксенофобських та расистських проявів серед молоді;
- гендерна рівність;
- робота щодо Конвенції ООН про права дитини;
- толерантність у спілкуванні.