
Мета науково - методичної роботи
- навчання і розвиток педагогічних кадрів
- вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду
- створення власних методичних розробок для урізноманітнення та покращення навчально – виховного процесу
Форми організації методичної роботи
Провідною формою організації науково – методичної роботи є методичні об’єднання вчителів, робота яких сприяє створенню умов для удосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Методичні об’єднання перебувають ніби у фокусі, в якому збігаються «промені» всіх інших форм підвищення кваліфікації: самоосвіта, наставництво, семінари, конференції.
Напрямки роботи МО
- організація безперервного підвищення науково-теоретичної та методико-технологічної компетентності фахівців;
- розробка внутрішніх освітніх стандартів;
- проведення внутрішньої атестації співробітників;
- відбір підручників та методичної літератури;
- організація позакласної роботи з предмета, в тому числі олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, свят тощо.

Функції МО
Робота МО організовується на основі плану роботи гімназії, рекомендацій рай методкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів:
- МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач;
- МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики;
- Одним з функціональних обов’язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
- Саме завдяки розподілу функцій внутрішкільного контролю між адміністрацією та МО склалася система творчої діяльності педагога. Результатом такої діяльності стали цікаві надбання з питань упровадження та використання комп’ютерної підтримки уроків різних напрямків, реалізації завдань особистісно-зорієнтованого навчання.
- В гімназії створена атмосфера доброзичливості, без напруження, підвищується розумова та творча активність, здатність до пошуку. Вчителі й учні активні співучасники творчого процесу.
Методична робота – це цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів.
У нашій гімназії вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя; збагачення розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу гімназії, досягнення оптимальних результатів освіти; виховання і розвиток особистості.
Основними складовими роботи гімназії є такі напрями і аспекти як: методична робота, система навчання, система виховання.
Завдання
- опанування методологічними й теоретичними основами викладання в гімназії І і ІІ ступеня, сучасними досягненнями психолого – педагогічної науки;
- вивчення та використання на практиці передового педагогічного досвіду вчителів;
- розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;
- активізація творчих здібностей вчителів;
- створення необхідних умов для підвищення ідейно – теоретичного рівня та кваліфікації педагогічних працівників;
- сприяння вивільненню часу вчителя для творчості: «Вільний час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості» (В. Сухомлинський)
- сприяння творчому використанню в практиці навчально – виховної роботи найцінніших теоретично – практичних здобутків вчителів новаторів;
- забезпечення умов для безперервності освіти шляхом впровадження дистанційного навчання;
- вдосконалення системи стимулювання творчо працюючих учителів.
Функції методичної роботи
- функція планування – важливий підготовчий етап методичної роботи, яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів;
- організаційна функція проявляється в діяльності, пов’язаній з удосконаленням структури методичної роботи, змісту діяльності різних її складових;
- діагностична функція – вимагає регулярного вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності конкретних працівників освіти в умовах розбудови української національної гімназії;
- прогностична функція вимагає визначення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому; моделююча функція полягає у розробці принципово нових положень навчально- виховної роботи в гімназії, у формуванні та впровадженні моделей передового досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використані як зразки для впровадження;
- відновлювальна функція передбачає відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення педагогічного навчального закладу;
- корегуюча функція спрямована на виправлення в діяльності педагогів недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик, що не відповідають вимогам сучасності;
- пропагандистська функція спрямована на інформування педагогів, їх агітацію щодо впровадження у практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
- контрольно-інформаційна функція полягає в утворенні і підтримці стабільного зворотнього зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи плановим завданням та нормативним вимогам.
Реалізація функцій управління системою науково-методичної роботи гімназії
- Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.
- Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.
- Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.
- Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.
- Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.
- Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.
- Відновлювальна – організація самоосвіти, участь в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.
- Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.
- Координуюча – циклограми роботи, раціональне обєднання всіх видів діяльності.
- Пропагандистська – інформування та агітація за впровадження досвіду роботи, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції.
- Контрольно – інформаційна – аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.